tirsdag den 7. december 2010

Røde Læber

Jeg har altid beundret røde læber og rød læbestift generelt.
Mens mange andre fandt det sensuelt, fandt jeg det (og findet det stadig) smukt og klassisk.



Da jeg var i Paris var der til min egen overraskelse reklamer for røde læbestifter, virkelig, alle vegne! Det var årets trend! Desuden så jeg både i byen ved Mouffetard (gade i inde Paris, kendt for at være fyldt med unge studerende, kinda like stræderne i KBH K) unge piger på min alder med røde læber...
Det åbnede mine øjne en hel del. Af en eller anden grund, havde jeg altid set det som helt umuligt for mig at købe en rød læbestift. Det var åbenbart alt for gammeldags. Men når man ser unge tjekkede parisiennes med pelsjakker og rød læbestift, er man ikke i tvivl. - Så vil man også have en.

Det er søndag, en af de sidste dage i Paris for mit vedkommende. Det regner. Meget. Faktisk, har jeg aldrig set så meget regn før. Gaderne er lyst op af fakkeltog. Demonstranter. Både skræmmende, og utrolig smukt.
Jeg går ind i Sephora. Aldrig har jeg set så mange forskellige røde læbestifer! De fandtes i alle nuancer, hvilket selvfølgelig gjorde det næsten umuligt at vælge.
 Jeg stoppede en halv, og tænkte mig om.
Ligemeget hvad, ville en rød læbestift koste en formue. For det gjorde de alle. Men den skulle også være i god kvalitet. Det ville være min første 'rigtige' læbestift af god kvalitet. Hvad ville den lille Maria have valgt?
Svaret var egentlig let, så snart jeg havde tænkt mig om.
Jeg skal have en knaldrød. Den rødeste de havde. Rødere end rød. Den rødeste jeg kunne finde var fra Makeup For Ever. Aldrig har jeg set en så rød læbestift før. Når du putter den på læberne, er den næsten FOR rød. Men jeg elsker den.

Nu toner jeg den normalt ned med en lidt mørkere og mere skinnende rød læbestift både under og lidt ovenpå, hvilket giver en mere 'afslappet' rød. Men fy fannn, hvor jeg elsker at have røde læber!

1 kommentar: